Verbetering en klachten

Vragen en suggesties voor Eduard Douwes Dekker

Introductie

In Eduard Douwes Dekker maken we het u graag naar de zin. Daar doen zo’n 320 medewerkers en 90 vrijwilligers hun best voor. Toch kan het gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent. Heeft u een idee hoe het beter kan? Heeft u een vraag of suggestie? Of wilt u een klacht indienen? Er zijn verschillende mogelijkheden om uw stem te laten horen.

Ideeënbus

Ziet u wat beter of anders kan? Zet uw idee op papier en gooi het in de ideeënbus naast Het Middelpunt (de receptie).

Klantonderzoek

Regelmatig houden we in verpleeg- en verzorgingshuis Eduard Douwes Dekker een klantonderzoek. Krijgt u de vraag om deel te nemen? Doe mee, want dit is uw kans om uw mening en uw ideeën door te geven.

Spreek erover met onze medewerkers

Bent u ontevreden of heeft u een klacht? Praat er altijd eerst over met de betrokken medewerker of de teammanager van Eduard Douwes Dekker. De deur staat altijd voor u open. Voor opmerkingen, vragen, ideeën en suggesties kunt u ook terecht bij uw eerstverantwoordelijke verzorgende of de cliëntenraad.

Cliëntvertrouwenspersoon

Lukt het u niet om uw klacht te bespreken? Vindt u het moeilijk om met de betrokken medewerker of teammanager over uw klacht te praten? Dan kunt u in Eduard Douwes Dekker terecht bij de cliëntvertrouwenspersoon. Deze zorgt voor bemiddeling en probeert in goed overleg met u tot een oplossing te komen.

Klachtencommissie

Bij Eduard Douwes Dekker zien we uw klacht als een kans om het nog beter te doen. Lucht gerust uw hart bij de medewerkers, teamleden of onze cliëntvertrouwenspersoon. We gaan serieus en open met uw klacht om en proberen er samen met u uit te komen. Lukt dat niet en wilt u niet dat onze cliëntvertrouwenspersoon bemiddelt? Leg uw klacht dan schriftelijk voor aan de Klachtencommissie Evean. Stuur een e-mail naar klachtencommissie@evean.nl. Een brief sturen kan ook: Klachtencommissie Evean, Postbus 68, 1440 AB Purmerend.